zondag 12 juni 2016

10. CITO analyse

De meningen over toetsen afnemen bij kleuters zijn heel verschillend.
Bij mij op school hebben we besloten dat we de CITO E1, M2 en E2 afnemen voor rekenen en taal. De kinderen vinden het zelf vaak heel leuk om in een werkboekje te mogen werken. En ik geniet soms ook enorm bij het nakijken.


De analyses in LVS vond ik zelf niet uitgebreid genoeg en daarom heb ik zelf een analyse formulier gemaakt. Bij het invullen zie je zo heel duidelijk waar de fouten in zitten en hier kan ik dan mee aan de slag gaan.

Een leerling heeft bijvoorbeeld de toets goed gemaakt. Hij heeft alleen fouten in het gedeelte Kritisch luisteren. En door het invullen van dit formulier weet ik dat dit alleen in verhalende vorm is. Hier gaan we mee oefenen.

Ook haal je er gegevens uit voor je aanbod. Er zijn veel kinderen die het rijmen nog lastig vinden, dus dit gaan we extra aanbieden.

 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten